2009. december 24., csütörtök

Kellemes Karácsony Mindenkinek!


Ezúton is szeretnék Kellemes Karácsonyt és Boldog Újévet kívánni Minden Kedves Látogatómnak! Oké, a Kedvteleneknek is.
Jó lakmározást, és bízom benne, hogy néhányotoknak akad valami igazi geek-dolog a fa alatt.
Apropó, hamár Karácsony és család, annyit hadd osszak meg akkor itt, hogy többé-kevésbé (de inkább többé) az édesanyám felelős azért, hogy ma egyebek mellett ezt a blogot is írom. Ő volt az, aki kezembe nyomta a Végtelen Történetet, amikor hétéves voltam (és tudom, hogy az felért egy versenyfutással, ugyanis anyukám esténként olvasott fel nekem és a húgomnak a könyvből, és féltem, ha utolér engem, akkor már nem folytatom önerőből az olvasást, hanem a kényelmesebb utat választom - márpedig szorosan a nyomomban volt, mint Atráskónak Gomor), tőle nyúltam le a Babót, emellett ő volt az, aki ideadta Robert N. Charette-től a Hatalom Titkai trilógiát, miután ő kiolvasta. Ja, szerintem előkelő helyet foglal el a Világ 10 Legnagyobb Terry Pratchett rajongójának a listáján, valamint ő vett a kilencedik szülinapomra MÁGUS szerepjátékot, egy évvel későbbre pedig Shadowrunt. Csoda, hogy nem lettem normális?
Manapság már annyit fordult a helyzet, hogy a Gaiman regényeket én olvasom ki előbb - Pratchettnél erre esély sincs -, de a dolgok azért maradtak a régiben. Ha ideveszem még azt is, hogy a görög, germán, kelta, etc. mitológia szeretete anyai nagyszüleimhez köthető, akkor mindenki láthatja, hogy csupán családi hagyományt folytatok.
Apropó, érdekes, de úgy tapasztalom, hogy olyan írók köszönik meg a fantasy szeretetét édesanyjuknak vagy nagyanyjuknak, mint Greg Keyes, Tad Williams és Brandon Sanderson... hogy a regiment fantasy írónőt ne is említsem. Nálam éppen ezért sosem volt kérdés a női nem létjogosultsága a fantasztikum terén, de ez már egy másik történet, és elbeszélésére más alkalommal kerül sor.
Akárhogy is, Kellemes Ünnepeket, Nagy Zabálásokat és Jó Pihenést Mindenkinek (utóbbit még az ünnepi hajcihő közepette is)!

Nincsenek megjegyzések: