2014. december 5., péntek

Év végi mérlegelés

Közeleg az év vége, holnap itt a Mikulás, nem sokára jön a Karácsony, majd a Szilveszter, hogy aztán végül 2014 átadja a helyét 2015-nek.

Az ember ilyenkor akarva-akaratlanul, de el kezd mérlegelni, nem csak személyes fronton, de közéletileg is. Régóta nem volt politikai bejegyzés a blogomon, mert az élet engem is magával sodort, lekötött a tanulmány és a munka. Régóta nem volt, mert egy kicsit könnyebb volt másba temetkezni. A politika ugyanis mintha az utóbbi időben a megosztottság szinonimája lett volna, pedig ez ellen lehet tenni. Sokan tesznek is.

Hadd rakjam hozzá én is a magamét. Szeretném megköszönni azon ismerőseimnek, akik ugyan más politikai nézeteket vallanak, mint én, de mindig tudtam velük ezekről beszélni, akkor is, ha olykor közben elragadott minket a hév. Szeretném megköszönni azon ismerőseimnek is, akikkel egyazon nézeteket vallok, és nem maradtak csöndben, hanem kulturáltan kifejtették véleményüket.

A politika ugyanis nemcsak a politikusok kiváltsága, hanem mindnyájunk felelőssége. Kicsit olyan, mint az Erő a Csillagok háborújában - körülvesz és áthatol. Az egyik legalapvetőbb hiba az, hogy azt valljuk, a mások véleménye, a mások tapasztalata nem számít. A másik, hogyha néha engednünk kell, akkor úgy véljük, nem számítunk. Ezek pedig nem olyan hibák, amiktől mentesek lennénk, amiktől bármelyikünk is mentes lenne, hanem amikkel nap, mint nap magunk is megküzdünk.

Így hát emelem kalapom mindenki előtt, aki velem küzd. Ígérem, ugyanúgy küzdök én is velük.

Nincsenek megjegyzések: